Страница 2 от 2

Re: Електронна книга за подарък, Киндъл

Пуснато: 17 септември 2018, 11:00
от lz1mak
pechkov написа:
lz1mak написа:… Ако има запознати по въпроса с гаранцията, моля да ми разясните. …
Базар.бг не е фирма-търговец, а портал за обяви, които обяви са от името и за сметка на други фирми и/или физически лица.

Дотук добре, ще си каже някой. Но въпросите с гаранцията стават индивидуални. Ние няма как да знаем дали въпросния продавач е купил книгата от Амазон, а дори да беше - дали ще ти прати с нея и съответните документи за покупката. Физическите лица не дават дори касова бележка за закупените стоки. А дори да ти прати документите - няма как да знаем дали вече не е бил чупен и ремонтиран въпросния четец, и при евентуална повреда дали ще бъде уважена или отказана евентуалната гаранция, ако въобще има такава.

Най-честите повреди по такива устройства са счупване на екрана, което обаче си е по вина на потребителя, и гаранционните условия не го покриват. Но ако искаш реална гаранция за всички останали евентуални случаи - по-добре си купи устройство от нормален търговски обект, от който да ти издадат касова бележка и гаранционна карта.

За Pocketbook-а - избрал си 2-ката, който модел наистина май го няма по търговските обекти в наличност. Сега актуален е Pocketbook Basic 3.
Благодаря за бързия отговор. Продавача обеща, че всичко е ново и неразпечатано. Значи е редно да му пиша за придружаващи документи от покупката и вече на тяхна база някак си да имам гаранция, уж :)
Иначе пакета е пристигнал при куриерите, но на въпроса ми как се процедира за рекламация, продавача още не е отговорил

Re: Електронна книга за подарък, Киндъл

Пуснато: 17 септември 2018, 14:36
от Stas Kirov
Имам приятел, който си купи от Amazon в Германия. Получи нормалната гаранция от две години.
Нещо се скапа обаче и започна трагедията...
От Amazon го препратиха към друга фирма, осъществяваща гаранционния сервиз. Върнаха му четеца. Той го препрати. И след около три месеца си го получи обратно...
Нервите, телефонните разговори и чакането обаче никой не му ги компенсира.
От България ми се струва, че ше бъде доста по-комплицирано?!!
По-добре от нормален търговски обект с гаранционен сервиз.

Re: Електронна книга за подарък, Киндъл

Пуснато: 17 септември 2018, 17:45
от Sabretooth2121
Stas Kirov написа:Имам приятел, който си купи от Amazon в Германия. Получи нормалната гаранция от две години.
Нещо се скапа обаче и започна трагедията...
От Amazon го препратиха към друга фирма, осъществяваща гаранционния сервиз. Върнаха му четеца. Той го препрати. И след около три месеца си го получи обратно...
Нервите, телефонните разговори и чакането обаче никой не му ги компенсира.
От България ми се струва, че ше бъде доста по-комплицирано?!!
По-добре от нормален търговски обект с гаранционен сервиз.

Нещо яко са те хлъзнали по нанагорнището.
Амазон имат най-доброто гаранционно обслужване,което можеш да си представиш. Казва ти го потребител с богата история на покупки от различните им онлайн магазини.
А "нормален търговски обект" съчетано с "България" пък звучи...

Малко грубо се получи, но просто споделям...

Re: Електронна книга за подарък, Киндъл

Пуснато: 18 септември 2018, 01:58
от pechkov
Sabretooth2121 написа:… А "нормален търговски обект" съчетано с "България" пък звучи...
Нормален според българските стандарти е търговски обект, от който ще ти издадат касова бележка от редовно фискализиран и регистриран на името на търговеца касов апарат (фискално устройство), и с която бележка после можеш да им скърцаш на главите с помощта на мудните и вечно неразбрали служители от "Комисия за защита на потребителите" (КЗП). Налагало ми се е да опирам до техните "услуги", и въпреки, че им поднесох случай на тепсия с предварително написана жалба и цитати от законодателството - пак нещо не разбраха. Но отсрещната страна все пак леко си промени мнението, и въпреки, че не прекратиха договора - накрая просто не ми поискаха пари, и всичко приключи.

При покупка от физическо лице обаче не получаваш касова бележка от фискализиран и регистриран на името на лицето касов апарат, а хвърчащата гаранционна карта с някакъв мъглив подпис и печат - просто не е валиден документ с който може да се предявяват претенции относно гаранционни дефекти. Само с касова бележка и без гаранционна карта можеш да се позовеш на законовата гаранция за стоките, която е две години, считано от момента на покупката (респективно от датата на доставката, ако е закупен онлайн), а гаранционната карта може само да допълни и/или удължи гаранционните условия, но не и да отменя законовата гаранция. Т.е. гаранционната карта е "търговска гаранция", но не е задължителна в случай, че си търсиш правата като потребител. Някои големи фирми използват възможността с търговска гаранция да удължат гаранционния срок на стоките си като маркетингов трик, за да привличат повече купувачи. Няма лошо, но трябва касова бележка. Важно е да се знае, че ако покупката е направена с фактура на името на фирма - тогава купувача вече не се счита за потребител, и евентуалните гаранционни случки не може да се решават от КЗП.

Но пак уточнявам, при този тип устройства гаранционен дефект в електрониката е по-скоро някакво изключение (нямам предвид марки от рода на "чай хай бан фън чун шун" или нещо пак така звучащо). Почти всички дефектирали четци са заради счупени екрани.

Re: Електронна книга за подарък, Киндъл

Пуснато: 18 септември 2018, 13:37
от Stas Kirov
Sabretooth2121 написа:

Нещо яко са те хлъзнали по нанагорнището.
Амазон имат най-доброто гаранционно обслужване,което можеш да си представиш. Казва ти го потребител с богата история на покупки от различните им онлайн магазини.
А "нормален търговски обект" съчетано с "България" пък звучи...

Малко грубо се получи, но просто споделям...


При положение, че половината разговори се проведоха в мое присъствие и аз ходих до пощата да препратя пакета до новия адрес не знам как бих бил се плъзнал повече от това.

А Amazon имат не едно и две оплаквания и съдебни разправии точто по тези проблеми в Германия. По тези причини бяха принудени да съобщават в отделно каре под описанието на продукта (Wichtige Informationen), кой и къде извършва гаранционния му сервиз.

За това в големите магазини за електроника като Saturn и Mediamarkt, можеш да отидеш и да кажеш това струва с 20' тина евро по-евтино в Amazon и като им покажеш офертата , те ти го продават на по-ниската цена, но с гарантиран сервиз.

Това е разликата между покупка в интернет и нормален търговски обект.

Дядо ми казваше: ...човек ако не може да каже нещо умно, по-добре да си мълчи!

И вярно, "малко грубо се получи".