Електронна книга за подарък, Киндъл

Един е питал, друг — отговарял…
Правила
Уважавайте другите участници и се отнасяйте с тях така, както бихте желали те да се отнасят с вас!

Re: Електронна книга за подарък, Киндъл

Мнениеот lz1mak » 17 септември 2018, 11:00

pechkov написа:
lz1mak написа:… Ако има запознати по въпроса с гаранцията, моля да ми разясните. …


Базар.бг не е фирма-търговец, а портал за обяви, които обяви са от името и за сметка на други фирми и/или физически лица.

Дотук добре, ще си каже някой. Но въпросите с гаранцията стават индивидуални. Ние няма как да знаем дали въпросния продавач е купил книгата от Амазон, а дори да беше - дали ще ти прати с нея и съответните документи за покупката. Физическите лица не дават дори касова бележка за закупените стоки. А дори да ти прати документите - няма как да знаем дали вече не е бил чупен и ремонтиран въпросния четец, и при евентуална повреда дали ще бъде уважена или отказана евентуалната гаранция, ако въобще има такава.

Най-честите повреди по такива устройства са счупване на екрана, което обаче си е по вина на потребителя, и гаранционните условия не го покриват. Но ако искаш реална гаранция за всички останали евентуални случаи - по-добре си купи устройство от нормален търговски обект, от който да ти издадат касова бележка и гаранционна карта.

За Pocketbook-а - избрал си 2-ката, който модел наистина май го няма по търговските обекти в наличност. Сега актуален е Pocketbook Basic 3.


Благодаря за бързия отговор. Продавача обеща, че всичко е ново и неразпечатано. Значи е редно да му пиша за придружаващи документи от покупката и вече на тяхна база някак си да имам гаранция, уж :)
Иначе пакета е пристигнал при куриерите, но на въпроса ми как се процедира за рекламация, продавача още не е отговорил
lz1mak
 
Мнения: 4
Регистрация: 06 септември 2018, 13:12

Re: Електронна книга за подарък, Киндъл

Мнениеот Stas Kirov » 17 септември 2018, 14:36

Имам приятел, който си купи от Amazon в Германия. Получи нормалната гаранция от две години.
Нещо се скапа обаче и започна трагедията...
От Amazon го препратиха към друга фирма, осъществяваща гаранционния сервиз. Върнаха му четеца. Той го препрати. И след около три месеца си го получи обратно...
Нервите, телефонните разговори и чакането обаче никой не му ги компенсира.
От България ми се струва, че ше бъде доста по-комплицирано?!!
По-добре от нормален търговски обект с гаранционен сервиз.
Stas Kirov
 
Мнения: 105
Регистрация: 28 октомври 2011, 14:52

Re: Електронна книга за подарък, Киндъл

Мнениеот Sabretooth2121 » 17 септември 2018, 17:45

Stas Kirov написа:Имам приятел, който си купи от Amazon в Германия. Получи нормалната гаранция от две години.
Нещо се скапа обаче и започна трагедията...
От Amazon го препратиха към друга фирма, осъществяваща гаранционния сервиз. Върнаха му четеца. Той го препрати. И след около три месеца си го получи обратно...
Нервите, телефонните разговори и чакането обаче никой не му ги компенсира.
От България ми се струва, че ше бъде доста по-комплицирано?!!
По-добре от нормален търговски обект с гаранционен сервиз.



Нещо яко са те хлъзнали по нанагорнището.
Амазон имат най-доброто гаранционно обслужване,което можеш да си представиш. Казва ти го потребител с богата история на покупки от различните им онлайн магазини.
А "нормален търговски обект" съчетано с "България" пък звучи...

Малко грубо се получи, но просто споделям...
Sabretooth2121
 

Re: Електронна книга за подарък, Киндъл

Мнениеот pechkov » 18 септември 2018, 01:58

Sabretooth2121 написа:… А "нормален търговски обект" съчетано с "България" пък звучи...


Нормален според българските стандарти е търговски обект, от който ще ти издадат касова бележка от редовно фискализиран и регистриран на името на търговеца касов апарат (фискално устройство), и с която бележка после можеш да им скърцаш на главите с помощта на мудните и вечно неразбрали служители от "Комисия за защита на потребителите" (КЗП). Налагало ми се е да опирам до техните "услуги", и въпреки, че им поднесох случай на тепсия с предварително написана жалба и цитати от законодателството - пак нещо не разбраха. Но отсрещната страна все пак леко си промени мнението, и въпреки, че не прекратиха договора - накрая просто не ми поискаха пари, и всичко приключи.

При покупка от физическо лице обаче не получаваш касова бележка от фискализиран и регистриран на името на лицето касов апарат, а хвърчащата гаранционна карта с някакъв мъглив подпис и печат - просто не е валиден документ с който може да се предявяват претенции относно гаранционни дефекти. Само с касова бележка и без гаранционна карта можеш да се позовеш на законовата гаранция за стоките, която е две години, считано от момента на покупката (респективно от датата на доставката, ако е закупен онлайн), а гаранционната карта може само да допълни и/или удължи гаранционните условия, но не и да отменя законовата гаранция. Т.е. гаранционната карта е "търговска гаранция", но не е задължителна в случай, че си търсиш правата като потребител. Някои големи фирми използват възможността с търговска гаранция да удължат гаранционния срок на стоките си като маркетингов трик, за да привличат повече купувачи. Няма лошо, но трябва касова бележка. Важно е да се знае, че ако покупката е направена с фактура на името на фирма - тогава купувача вече не се счита за потребител, и евентуалните гаранционни случки не може да се решават от КЗП.

Но пак уточнявам, при този тип устройства гаранционен дефект в електрониката е по-скоро някакво изключение (нямам предвид марки от рода на "чай хай бан фън чун шун" или нещо пак така звучащо). Почти всички дефектирали четци са заради счупени екрани.
"Kогато отсекат последното дърво, когато отровят последната река и когато уловят последната риба… тогава хората ще разберат, че не могат да ядат пари."
pechkov
 
Мнения: 552
Регистрация: 06 април 2009, 21:39
Местонахождение: Монтана

Re: Електронна книга за подарък, Киндъл

Мнениеот Stas Kirov » 18 септември 2018, 13:37

Sabretooth2121 написа:

Нещо яко са те хлъзнали по нанагорнището.
Амазон имат най-доброто гаранционно обслужване,което можеш да си представиш. Казва ти го потребител с богата история на покупки от различните им онлайн магазини.
А "нормален търговски обект" съчетано с "България" пък звучи...

Малко грубо се получи, но просто споделям...




При положение, че половината разговори се проведоха в мое присъствие и аз ходих до пощата да препратя пакета до новия адрес не знам как бих бил се плъзнал повече от това.

А Amazon имат не едно и две оплаквания и съдебни разправии точто по тези проблеми в Германия. По тези причини бяха принудени да съобщават в отделно каре под описанието на продукта (Wichtige Informationen), кой и къде извършва гаранционния му сервиз.

За това в големите магазини за електроника като Saturn и Mediamarkt, можеш да отидеш и да кажеш това струва с 20' тина евро по-евтино в Amazon и като им покажеш офертата , те ти го продават на по-ниската цена, но с гарантиран сервиз.

Това е разликата между покупка в интернет и нормален търговски обект.

Дядо ми казваше: ...човек ако не може да каже нещо умно, по-добре да си мълчи!

И вярно, "малко грубо се получи".
Stas Kirov
 
Мнения: 105
Регистрация: 28 октомври 2011, 14:52

Предишна

Обратно към Красиви въпроси

 


  • Подобни теми
    отговори
    прегледи
    Последно мнение

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи форума: Николко регистрирани потребители и 0 гости

cron