Пуснато: 22 октомври 2009, 18:04
В случая купувача не е търсил отстраняване на дефект, обърнал се е към продавача за разяснение, продавача - може би не умишлено, а поради незнание - му е дал грешна информация.
където се сбират читатели…
https://forum.chitanka.info/
Това не е вярно - "губене на права по гаранция"-та на стока или услуга няма при никакви условия - единственото изключение е употребата на съответната стока или услуга от купувача по непредвиден за употреба начин (тоест ако се ядосаш на устройството си, че не работи и го разтрошиш, няма да имаш въпросните права). Личното ми мнение е, че дори да има подобна клауза в договора между купувача и продавача, то тя ще е недействителна.SecondShoe написа:Ако купувача се обърне директно към сервиза той губи правата си по гаранцията. Могат да го мотаят, не текат никакви срокове и т.н. Правилния начин на действие минава винаги през продавача.
Нямам мнение по техническата част, но лично смятам, че смяната на батерията на устройството с друга батерия е точно гореспоменатата употреба на стоката не по предвидения начин. В този случай губиш не само правата си по гаранцията на стоката, но и автоматично се отказваш от останалите си 3 опции на избор при дефектна стока - подмяна, отстъпка от цената (отново лично аз смятам, че колкото и ниска да е цената на една стока/услуга, в никакъв случай не трябва да се купува с убеждението, че си "даваш парите за боклук" и с намерението да се откажеш от потребителските си права) и разваляне на договора между страните и обезщетение (ако са на лице условията, разбира се).Mandor написа: Така че спокойно можеш да купиш една батерия BL-5C за Нокия (поне 20-ина модела я поддържат) и да провериш как ще се държи с нея. Разбира се, не трябва да забравяш да я приведеш в работен режим, точно както при купуването на нов GSM.
Само уточнявам, че продавачът е длъжен да предостави всякаква информация на купувача във връзка с която и да е стока/услуга, която предлага. Това включва и да наеме персонал, който да има достатъчно технически и нетехнически познания по въпроса.Mandor написа:Извинявай, но според мен е глупаво да задаваш технически въпроси на продавачите
Напротив. Тече един много важен едномесечен срок. Продавача има на разположение един месец да върне ремонтираната стока на купувача след като е направена рекламация. В това време той трябва да се погрижи стоката да бъде ремонтирана, заменена с нова или да се възстановят парите на купувача. Ако купувача отиде направо в сервиза не тече такъв едномесечен срок и могат да го мотаят колкото си искат.Alegria написа:Но срокове не текат - не тече гаранционен срок, докато дефектната стока е на поправка.
Ако идва от Германия не трябва да се плаща мито, защото сме в ЕС и за страните членки се води нещо от сорта на "преместване на стока", а не внос.ПБ-фен написа:Кой има опит със закупуването на PocketBook 301 plus от чужбина? Производителите ми препоръчват да ми го изпратят от Германия, но как става плащането, изпращането, има ли митнически такси и пр.
А къде се продава в БГ, пък дори и с 50лв. по-скъп ? Че и гаранция...Mandor написа:В България?!
И смяташ да спестиш 50 лв. от гаранцията, като го купиш от чужбина? Голяма икономия, няма що…