Страница 1 от 1

Алчните издатели си режат клона чрез "антипиратски" закони

Пуснато: 04 юли 2010, 21:19
от slacker
Алчните издатели, които финансират антипиратските закони сами си режат клона.

Защото плашейки клиентите си може и да успеят да ги изгубят.

Чрез борбата с "пиратството" те в същност правят услуга на най-страшния си враг - свободната култура.

Защото писателите на свободни книги (вижте напр. разказите на Григор Гачев, които са с лиценз CC-BY) нямат нужда от алчните издатели. Това разбира се не значи, че авторът не може да печели от книгите си. Това, че Григор Гачев е избрал да не печели си е негов личен избор.

Авторът на свободна литература би могъл да публикува начин на плащане на сайта си (PayPal, ePay.bg, Moneybookers и др.) и по този начин да получава възнаграждение за труда си. Би могъл даже и да продава хартиени книги от собствения си сайт (някои читатели биха искали да си купят книгата на хартия). А общодостъпните библиотеки като Читанка.инфо могат само да помагат на такива автори да печелят повече чрез безплатната реклама, която им правят! Достатъчно е в началото или края на книгата, заедно с името на автора да е публикуван и сайта на автора, където има публикувана информация за това как може да се плати. Но даже и името на автора е достатъчно - доволният читател би потърсил адреса сайта на автора сам (кои автори все още нямат сайтове?). Технически е много лесно да се сложи един бутон "Плати" и читателят сам да определя сумата, която желае да плати.

Плащанията онлайн вече не са сложни. Повечето хора имат дебитна карта, но дори и да нямат някои банки предлагат дебитни карти на съвсем ниска цена (от порядъка на десетина лева годишно). Дебитната карта е единственото, което е нужно за ползване на популярните системи за онлайн разплащания, които цитирах по-горе.

Обърнете внимание на това, че читателите ще плащат без да са принудени от закона и без да има някакви пречки да четат книгите без да плащат! Доказано е експериментално. Който не вярва да проведе собствен експеримент.

Обаче има една малка подробност. Този бизнес модел (на свободното съдържание) води до печалба само при качествен продукт! Затова алчните издатели не го прилагат. Защото те искат да печелят големи суми от калпави произведения "надути" от скъпа реклама. Кой би платил за нещо, след като разбере, че е некачествено?