Здравейте,
Направи ми впечатление, че някои от търговците предлагат стоки, в това число и устройства за четене на електронни книги с гаранция от 1 година.
Според Закона за защита на потребителите този срок 2 години.
Чл. 105. (1) Продавачът е длъжен да предаде на потребителя стока, която съответства на договора за продажба.
(2) Продавачът отговаря за всяка липса на съответствие на потребителската стока с договора за продажба, която съществува при доставянето на стоката и се прояви до две години след доставянето й, дори и да не е знаел за несъответствието.
Нека им напомним, че имат задължения по закон, които трябва да спазват.
гаранция от търговец в България
Правила
Уважавайте другите участници и се отнасяйте с тях така, както бихте желали те да се отнасят с вас!
Уважавайте другите участници и се отнасяйте с тях така, както бихте желали те да се отнасят с вас!
-
- Мнения: 161
- Регистрация: 06 юни 2009, 22:32
Re: гаранция от търговец в България
Доколкото съм чувал независимо какво пише с касовата бележка/фактурата може да отидеш до 2 години и са длъжни да ти я приемат за сервиз
Re: гаранция от търговец в България
Да така трябва да стане, но дали ще има излишни разправии... Нормално ми се вижда да обявят това което се полага на потребителя по закон.
-
- Мнения: 161
- Регистрация: 06 юни 2009, 22:32
Re: гаранция от търговец в България
Виж сега... при 8 от 10 купувача "ми гаранцията е само една година, съжаляваме" ще мине. Другите 2 ще отворят уста за закона и ще си получат полагаемата гаранция, но продавача е тотално на кяр, пак като не са писали 1 месец гаранция
Същата история като с rebate в америката - отстъпка от цената сериозна, ама след ребате, като се оказва, че повечето не могат да се оправят да подадат документите за rebate и като резултат не получават отстъпкат.
Същата история като с rebate в америката - отстъпка от цената сериозна, ама след ребате, като се оказва, че повечето не могат да се оправят да подадат документите за rebate и като резултат не получават отстъпкат.
Re: гаранция от търговец в България
Този член не казва нищо относно гаранцията. Той просто те защитава от това, да ти пробутат нещо различно от поръчаното. Например ако си купиш четец, за който е указано, че е с 512MB вградена памет, а в последствие (до две години) установиш, че в него има само 128MB, можеш да искаш да ти дадат това, за което си платил.чоко написа:Чл. 105. (1) Продавачът е длъжен да предаде на потребителя стока, която съответства на договора за продажба.
(2) Продавачът отговаря за всяка липса на съответствие на потребителската стока с договора за продажба, която съществува при доставянето на стоката и се прояви до две години след доставянето й, дори и да не е знаел за несъответствието.
-
- Мнения: 161
- Регистрация: 06 юни 2009, 22:32
Re: гаранция от търговец в България
Е това ми прилича на точно описание за гаранция - стоката е описана каква е, примерно телевизор - показва телевизионен формат от едикакви си формати, има тунер, етц, и ако някакво несъответствие съществува "и се прояви до две години след доставянето й" - примерно спре да има тунер, защото е изгоряло, спре да показва картина, защото е заминала подсветката и т.н. това не се ли води липса на съответствие с договора за продажба? То затова съществуват тълкования на законите, всичко е толкова неясно...
Re: гаранция от търговец в България
Приемам че не съм показал текста който описва правото ни на рекламация.
Така или иначе имаме такова право :
Какъв е срокът за предявяване на рекламация на стока, когато се позовавате на законовата гаранция?
Срокът на гаранцията за стоки е 2 години, но не по-късно от 2 месеца от установяване на несъответствието.
Ако дефектът или несъответствието на стоката се прояви до 6 месеца след доставката й, се приема, че е съществувало при доставката й. в този период тежестта на доказване на съответствието на стоката с договореното е на търговеца.
Ако се докаже, че несъответствието се дължи на естеството на стоката, то Вие не може да се възползвате от правото си на законова гаранция.
Има изключение от двугодишната гаранция. Това са случаите, в които се касае за стоки, чийто „естествен” живот е по-кратък от 2 години, като например бельо, чорапи и др.
текста, който трябваше да цитирам от ЗЗП :
Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.
Ето и някои примери за търговци които са записали 12 месечна гаранция на предлаган от тях четец:
http://readerbg.com/%D0%B5%D0%BB%D0%B5% ... nook_touch
http://shop.myebook.bg/product_info.php ... aca7#!tab2
и много други
Така или иначе имаме такова право :
Какъв е срокът за предявяване на рекламация на стока, когато се позовавате на законовата гаранция?
Срокът на гаранцията за стоки е 2 години, но не по-късно от 2 месеца от установяване на несъответствието.
Ако дефектът или несъответствието на стоката се прояви до 6 месеца след доставката й, се приема, че е съществувало при доставката й. в този период тежестта на доказване на съответствието на стоката с договореното е на търговеца.
Ако се докаже, че несъответствието се дължи на естеството на стоката, то Вие не може да се възползвате от правото си на законова гаранция.
Има изключение от двугодишната гаранция. Това са случаите, в които се касае за стоки, чийто „естествен” живот е по-кратък от 2 години, като например бельо, чорапи и др.
текста, който трябваше да цитирам от ЗЗП :
Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.
Ето и някои примери за търговци които са записали 12 месечна гаранция на предлаган от тях четец:
http://readerbg.com/%D0%B5%D0%BB%D0%B5% ... nook_touch
http://shop.myebook.bg/product_info.php ... aca7#!tab2
и много други
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи форума: 0 гости