учебници по история

Правила
Уважавайте другите участници и се отнасяйте с тях така, както бихте желали те да се отнасят с вас!

Отговор на темата


This question is a means of preventing automated form submissions by spambots.
Усмивки
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:
BBCode е включен
Кодът [img] е включен
Кодът [flash] е изключен
Кодът [url] е включен
Усмивките са включени
Преглед на темата
   

Разгъване Преглед на темата: учебници по история

Re: учебници по история

Мнение от notman » 26 декември 2018, 20:04

Истината винаги е по темата, цанев!

Re: учебници по история

Мнение от zl_tsanev » 26 декември 2018, 19:57

Коментарите не са по темата. Създайте нова.

Re: учебници по история

Мнение от Врял и кипял (но не в „борбата“)...... » 26 декември 2018, 13:32

Един ДРЕБЕН факт, който го няма нито в учебниците, нито у путинофилските кратуни.
Десетилетия след тези събития германката Марта Грюнер записва своите спомени от "Женски лагер 517/2" в Карелия. Марта е една от повече от 800 000 жени и момичета, които са депортирани в Съветския съюз през 1945-а от Червената армия като военни репарации или, както ги определя Германия, "валидни военнопленници".

Пощенска картичка от Карелия: Забравените германски военнопленници

Re: учебници по история

Мнение от Бам Бам » 26 декември 2018, 00:49

Лео написа:Тъй като напоследък в медиите и форумите се надига идеята, че от 1944-а насам учението за нашата история е било променено в интерес на чужди държави или идеологии...

Всяка държава представя историята така както й е изгодно. Замазват се срамните моменти, а добрите се преувеличават силно. Няма обективни учебници по история никъде по света. Дори ми е трудно да нарека историята наука. Най-ярък пример е историческата литература, която представя събитията по време и след Втората световна война. Популярното течение е, че във войната едните са добри, а другите лоши. Фактите показват, че всички участници са извършили гигантски престъпления срещу човечеството, но само загубилите страни си плащат за това. Спечелилите дори не се извиняват. Например, в учебниците не пише, че една от тактиките за спечелване на войната на Съюзниците е да избиват цивилно население без оглед на средствата, включително и с ядрено оръжие. Не пише за германската Хирошима, както е известна бомбардировката над Хамбург, когато е избито цялото население от около 40 000 души, което включва главно пенсионери, жени и деца, тъй като всички здрави мъже се бият на фронта и не са били там. Военни специалисти по физика планират така бомбардировката, че в целия град температурата стига почти 1000 градуса и се създава вакуум, който изсмуква въздуха от противобомбените убежища, а хилядите скрити цивилни под земята умират в страшни мъки.
Между другото, тактиката да се избива цивилно население за печелене на войни се използва и в момента. Тя е във вид на санкции, които водят до масов глад и липса на лекарства, водещ до смърт на деца и старци в големи мащаби, в атакуваната държава с надеждата местното население да се надигне и свали управляващите, за да може на тяхно място да бъдат поставени марионетки, които ще позволяват на атакуващия да окраде природните ресурси.

Re: учебници по история

Мнение от Борислав » 25 декември 2018, 20:56

Науката непрекъснато се развива. Откриват се нови факти, хипотези се раждат и умират, теории се доразвиват. Нищо не е в застой. Въпреки това ще е много добре, ако сканираме и качим колкото се може повече стари учебници, за да се вижда как се е променяла науката и нейното представяне във времето.

Докъде стигна с твоето ровене?

учебници по история

Мнение от Лео » 03 юли 2018, 19:56

Здравейте,

Тъй като напоследък в медиите и форумите се надига идеята, че от 1944-а насам учението за нашата история е било променено в интерес на чужди държави или идеологии, предлагам да съберем стари учебници по история, а защо не и други предмети от различни години, задължително и от преди ВСВ, които да станат достъпни онлайн и така да се потвърди или опровергае тази теза, а и да се запази за следващите поколения това, което нашите родители и техните родители са изучавали. Всеки, който е разлиствал учебници от различни години знае, че материалът и начинът на представянето му само се усложняват, а фактите малко или много остават същите.

За начало мога да преровя библиотеката на баба ми и дядо ми за учебниците, по които те са учили и да ги спася. Приемат се всякакви други предложения по тази идея, мисля, че ще е полезно и интересно.

Към началото